Saturday, October 27, 2012

Paris gezisi 3 - Marais


          Şimdi de Paris'in 4. arrondissementının etrafında bir gezi rotası anlatacağım. Burası Marais diye geçer. Yahudi mahallesidir, etrafta yahudileri görürsünüz zaten giderseniz. O yüzden cumartesi günü kapalıdır. Ayrıca eşcinsellikle en barışık semtidir Paris'in, her tarafta gökküşaklı cafeler bulunabilir, genelde eşcinseller burada ev tutatlar. 

Rue des barres
    Rotanıza 7.metro üzerindeki "Sully-Morland" durağına yakın "Rue Saint-Paul" başlamanızı tavsiye ederim. Burada sokakta çok az ilerleyince sol tarafta küçük geçitler olduğunu göreceksiniz, bunlar oradaki binaların ortak avlusuna açılır. Buraya mutlaka uğrayın, antikacı dükkanlarının bulunduğu bir yer. Her çeşit ilginç obje bulabilirsiniz. Sonra nehir kenarına geri dönüp Notre-Dame yönüne ilerlerken sağda orta çağdan kalma bir bina olan "Bibliotheque Forney"i görebilirsiniz. Yolunuza devam edip "Rue des barres"a kadar gelince bu sokağa girin. Buraya geldiğinizi anlamanın iki yolu var, bir sokakta masaların olduğu, çoook geniş merdivenlerin yer aldığı bir yer burası, iki, büyükçe bir kilisenin yanında. Ben buradaki cafe'yi çok severim, ama yer bulmak çok zor olabiliyor. Bu sokaktan ilerleyip "Place Baudoyer"e varırsınız. Ordan sonrası Marais. Buradaki yollarda ben genelde kayboluyorum, ama çok önemli değil. Sonunda merkezi bir yere çıkıyor bütün yollar, ya da bir metro istasyonuna. Özellikle rue des rosiers'de çok güzel falafel yaparlar. Falafel köfteye benzeyen ama içinde et olmayan, sebzeden yapılan bir yiyecekmiş, ben orada öğrendim. Sonra yahudi pastanelerinde de ilginç şeyler bulabilirsiniz. Tabi Paris pastanelerindeki "millefeuille"ü, "macaron"u ya da "tarte aux fraise"i tercih ederim :)

Mariage Frères
     Mutlaka uğramanız gereken bir yer "Mariage Frères" adlı çaycı-cafe. Buranın adresi 35 Rue Bourg Tibourg, 75004 Paris, içeride yüzlerce çeşit çayları var, göya biz Türkiye'de çaycıyızdır. Zaten mağazanın üst katında bir çay müzesi var, içeride de nezih bir cafeleri var. Burada çay alacaksanız dikkatli olun, bir demlik çay geliyor. Daha önce üç kişinin gidip üç demlik çay içmek zorunda olduğunu biliyorum :) Ve dediğim diğer bütün tatlıları geçin, buranın tatlıları çok güzel. Her gün değişiyor menü, o yüzden birşey diyemem, o gün neler varsa şansınıza, ama şimdiye kadar yediğim her şey çok lezzetliydi.

Cantre Pompidou
    Buraya ne yazacağımı çok bilmiyorum şu an, ben o sokaklarda saatlerce gezinirdim, etrafta gördüklerimle vakit geçirirdim, o yüzden buralarda takılmanızı öneriyorum :)) Eğer geziniz erken biterse, buradan Centre Geogre Pompidou'ya geçebilirsiniz. Burası çok enteresan bir modern bina. İçinde kütüphane, sinema, sanat galerileri ve en üstünde restoran var, etrafında da yine güzel mağazalar, cafeler, sokak sanatçıları. Özellikle binanın sağındaki havuz ve içindeki hareketli heykeller çok eğlenceli.

   Sonra buradan ilerleyip Chatelet Les Halles'e gelirsiniz. Burada bir sürü restorantlar var. Sonra oradaki büyük bahçeyi geçerek "Rue Montorgeuil"e ulaşırsınız. Bu sokakta araç trafiği yoktur, eğlenceli bir sokaktır. Bu gezimiz bu sokakta bitiyor. Zaten tahminimce artık yorulmuş olmalısınız. :)

No comments:

Post a Comment