Saturday, March 27, 2010

Notre-Dame manzaralı kitapçı

      Az önce uzuuun bir Paris gezisinden sonra eve dönerken Notre-Dame'ın yakınlarında çok güzel bir kitapçı gördüm: Shakespeare and Company. Aslında daha önceleri de görmüştüm ama hiç girip bakmamıştım. Dışarıya birkaç tane masa ve sandayle atmışlar. İçerisi ise tamamen bir "kitaplar dünyası". Kendimi kitapların arasında yabancı hissettim. Kitapların çoğunun oldukça eski bir havası var. Zaten içerisi tamamen ahşap, bir de sarı ışıklandırmayla tam film seti gibi olmuş.


     Çalışanların hepsi ingilizce konuşuyorlar, sanırım zaten ingilizler. Hemen her konuda bir kitap bulunuyor. Fiyatları da Poche serisi kadar uygun olmasa da fena
değil. En çok hoşuma giden yanı da üst katı oldu. Gıcırdayan merdivenlerden çıkarak, çocuk kitaplarının yanı sıra, aşağıdakilerden bile daha da eski kitapların bulunduğu, daha da eski kokan bir yere çıkıyoruz. Ve karşımızda şöyle yazıyor: "Bu kattaki kitaplar satılmak için değil, okunmak için buradadır. Lütfen istediğiniz bir kitabı alıp okuma salonunda keyfinize bakınız." Üstelik oturma salonu da eski, ahsap sandalyelerle, sedir tarzı bir kısımdan ve eskidikçe konforu artmış bir koltuktan oluşuyor. Tek bacağı eksik olan masanın önünde pencere, ve pencerede ışıklandırılmış Notre-Dame. O kadar motive edici bir yerdi ki "saat 11'de kapatmamız gerekiyor, ancak yarın yine açığız." (dikkat: yarın dediğim gün Pazar ve açıklar!) dedikleri zaman ben kalamaz mıyım diye sordum, kabul etmediler.
     Yine Saint-Michel'de bulunan Gibert-Joseph ve Gibert-Jeune de çok güzel kitapçılar ama şu anda gözüme fabrika gibi geliyorlar. Sanırım ben sahafları daha çok seviyorum. Ne de olsa "küreselleşme"nin etkisinden korunup özünü kaybetmemiş çok kitapçı kalmadı.
     Keşke daha önceden farketseymişim bu güzelim kitapçıyı da Duygu burdayken ona söyleyebilseymişim. Şimdi kolaysa o kitapların kokusunu al, İstanbul'a götür.

Adres: 37 rue de la Bucherie, 75005

3 comments:

  1. merhaba blogunuzu yeni gördüm. önümüzdeki dönem sanırım ben de pariste olacağım. eğer sizden deneyimlerinizi alabilirsem çok sevinirim. http://www.facebook.com/Camdakisinek yuksel.yigit@yahoo.com bu adreslerden iletişime geçerseniz beni çok mutlu edersiniz. şimdiden teşekkürler.

    ReplyDelete
  2. Paris aşığı olduğunuzu söyleyip de Shakespeare&Co. yi bilmemeniz şaşırtıcı. Shakespeare and Company hakkında kısa bir araştırma öneririm.Paris`te ki Amerikanlar(edebiyat ve sanat)ve beat kuşağı gelecektir. Paris e gelen Amerikanlar gerçekten çok çok önemli bir parttır Paris`te. Midnight in Paris`i de öneririm bu konuda.beatler olmasa da daha eski dönemdeki ve belki de Paris Amerikanlarının en önemli jenerasyonunu gösterir.

    ReplyDelete
  3. Sasirmayin, Paris suprizlerle dolu, her kosesinden ayri bir guzellik cikiveriyor. Vaktim oldugunda bu konuyu biraz daha arastiracagim. Sizin "parttir" demenizden amerikan kulturune yakin oldugunuzu varsayiyorum. Arastirma icin onerebileceginiz kaynaklar var mi?

    ReplyDelete